Красивата кожа

започва отвътре

 Publish date: 06 June 2019

title

Вярваме, че можем да подобрим здравето на кожата, независимо от влиянието на външната среда върху нея, благодарение на храната, с която храним тялото си и движението, което практикуваме ежедневно. Също като мускулите, кожата има нужда от всекидневни грижи и поддръжка!

Ето няколко лесни и бързи промени, които можете да добавите към ежедневната си диета и начин на живот.

    1. Осъзнат прием на вода

Кожата се нуждае от влага, за да остане гъвкава и затова трябва целенасочено да се избягва обезводняването, което може да причини увреждане на кожата. Можете да изчислите колко вода ви е нужна, като калкулирате по 30 ml на килограм. Водата е най-добрият източник на хидратация, но не забравяйте за плодовете и зеленчуците, които имат високо съдържание на вода (динята и краставицата например съдържат много вода и минерали).

 Съвет от Salad Box: Следващият път, когато ни посетите, заложете на нашата лимонада от краставици и джинджифил.

     2. Фокусирайте се върху цинка

Знаете ли, че той е важен минерал за нормалното функциониране на мастните жлези? От своя страна те произвеждат себум, който се бори срещу увреждането на кожата, поддържайки кожата мека. Липсата на този минерал може да повлияе отрицателно върху кожата. Храни, богати на цинков концентрат, са: риба и морски дарове, месо, ядки и семена, тофу, пълнозърнести храни.

 Съвет от Salad Box: Нашите рула с риба тон са вкусна и добра храна за тялото и кожата, на която можете да залагате веднъж седмично. Добър вариант е да ги комбинирате с лимонада или десерт с мюсли, за да сте сигурни, че менюто е пълно, а кожата ще ви е благодарна.

     3. Мононенаситени и полиненаситени мазнини

Това са видовете здрави мазнини, които се срещат в мазната риба, авокадото, орехите и семената и играят важна роля за кожата, защото са естествен хидратант, които запазва гъвкавостта и подобрява еластичността. Тези здравословни мазнини идват с доза витамин Е, който помага да предпазим кожата от увреждащото въздействие на свободните радикали (замърсяване).

 Съвет от Salad Box: От нашето меню ви препоръчваме суперсалата YOU+ Omega 3, богата на сьомга, авокадо и ядки – освен, че е вкусна и засищаща, тя е благодатна и за кожата.

      4. Яжте много горски плодове

Сега например е сезонът на ягодите, които са четвъртият плод, съдържащ всички съществуващи антиоксиданти (нареждат се след къпините, боровинките и малините). Антиоксидантите се борят срещу стареенето на клетките, като ги защитават срещу свободните радикали.

А сега да поговорим за враговете на красивата кожа

Знаем, че е лесно да се каже, но ако здравата кожа е приоритет за вас - опитайте се да избягвате тютюнопушенето и пиенето на алкохол. Ограничете също силно пикантните храни. Не пренебрегвайте и справянето със стреса – практикувайте йога, медитирайте, разхождайте или се отдайте на любим спорт всеки ден, за да се разсейвате от ежедневните стресови ситуации.

Внимавайте и с продължителното излагане на слънчева светлина, което може да предизвика разширяване на кръвоносните съдове и появата на червени петна.

Слънцето може да бъде наш враг целогодишно, не само през лятото, затова препоръчваме да кремовете със защитен фактор да се ползват всеки ден, независимо от сезона.

}